קפהאלבטי – הברקת המוח

מוזמנים ליצור קשר ולקבל מידי מתי מפגש הנשימות הקרוב

שם*

אימייל*

טלפון

ההודעה שלך

קפהאלבטי  -  הברקת המוח.

 

קפהא- מוח . בטי-ברק .

נשימה זו קשורה ל"קריה-יוגה" חלק מטכניקות הטיהור וניקוי הגוף.

אנו מתייחסים לנשיפות. השאיפות יופיעו בין הנשיפות מבלי התייחסות. הנשיפות הן אקטיביות כמו תנועה של בוכנה או ביטוש.

קפהאלבטי מתאימה לאנשים הרוצים להחזיר לעצמם חיוניות, עירנות, לקיחת יוזמה, התעוררות. טוב לתירגול אם שינת הלילה היתה קצרה. לפני מבחן, ראיון עבודה.מוזרם חמצן למוח באופן ממריץ.

תירגול בישיבה :

נשב נוח על כסא ברגליים מפוסקות, הגב זקוף, הקודקוד מושך מעלה. הכתפיים רפויות. הידיים נחות על הברכיים. ניתן לעצום עיניים.

  1. נשאף הרבה חמצן.
  2. ננשוף לאט את כל דו-תחמוצת הפחמן.
  3. נבצע את 1 ו- 2 שוב.
  4. ננשוף באופן אקטיבי בפה סגור את האוויר בבת-אחת החוצה. נאפשר לבטן להיבלע פנימה בכל נשיפה. בהתחלה מומלץ להניח את כף היד על הבטן ללא לחץ ולחוש כיצד הבטן מתרוקנת בכל הוצאת אוויר. השאיפה תיכנס ללא תשומת לב. ננשום כך 10 , 20 או 36 פעם.
  5. אפשר לתרגל קפהאלבטי כאשר נושפים בפה פתוח (עם הצליל FT או HAK) כנ"ל.
  6. תשומת הלב מתרכזת בשרירי הבטן, במקלעת השמש והטבור שבהם מאוחסנת האנרגיה החיונית. תרגיל זה מנקה את מערכת הנשימה ואת מעברי האף ומשחרר את הסימפונות, כתוצאה מכך תחול הטבה במחלת הקצרת. תחתית הריאות מתמלאת בחמצן. פחמן דו-חמצני מורחק והחמצן נקלט אל תוך המערכת.

מומלץ לבצע 3 סבבים כאלה.(בשיעורי היוגה אנו מתרגלים 3 סבבים של 36 נשימות קפהאלבטי). מסיימים בעיניים עצומות בנשיפה איטית ומרוקנת, שואפים לאט ומלא ושוב נושפים ושואפים לאט. חווים את התחושות במצח, בין הגבות, את זרימת הדם בקצות האצבעות, הבהונות, נשארים כך כשתי דקות ואז בהדרגה פוקחים עיניים.

ערך מוסף : נשימה זו מטהרת ומנקה את מערות האף והסינוסים. היא מעשירה את זרם הדם ומשפרת את זרימתו. מחדשת נעורים ויש אומרים מאריכה חיים. שרירי הסרעפת מתחזקים. מערכת העיכול פועלת בסדירות כי בכל שאיפה הסרעפת יורדת מטה.הנשימה הזאת מעוררת את תפקוד מע' העיכול, הכבד ועוד. חיזוק השרירים מתחת לצלעות בקידמת הגוף ומאחור. לרוב, חוש הראיה והשמיעה מתחדדים אף הם.

נשימה זו נקראית "הברקת המוח" כי לאחר התרגול בו הוכנס חמצן מירבי והגיע כמובן למוח ונשיפות אקטיביות פלטו את דו-תחמוצת הפחמן וזה יצר ריכוז, מיקוד, עירנות וחידוד הזיכרון.

*מי שסובל מלחץ דם גבוה עליו להמעיט בנשימה זו. לא מתאים לחולי אפילפסיה וחולי נפש.

חשוב ללמוד היטב את תרגול הקפהאלבטי בטרם נתרגל בהסטריקה.

 

שגיאות נפוצות : נושמים ומרוקנים את החזה במקום את הבטן.

במקום להכניס את הבטן עושים פעולה הפוכה ומאולצת ומוציאים אותה החוצה.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

כשמתקדמים בתרגול היוגה כדאי לשלב את הקפהאלבטי בתוך התנוחות. זה מאפשר לשכוח או להתעלם מהקושי בתנוחה ולהתמסר רק לנשימה.

מתאים למתקדמים ב"אדהומוקהה אסאנא (כלב מביט מטה).