נשימת אוג'אי – איוושת האוקיינוס

נשימת אוג'אי  UJAI – הניצחון – איוושת האוקיינוס.

 

נשימה מחממת. טובה לתרגול בכל מצב. בשכיבה, ישיבה עמידה. נשימה מרגיעה ולכן מתאימה במצבי לחץ או לפני שינה. טובה מאוד בזמן תירגול היוגה. מומלץ לנשום כך כמה פעמים ביום.

 

תירגול:

1 .  סוגרים את הפה. נשימה אוג'איי מבצעים רק דרך האף.

  1. בשאיפה – מיצרים באופן מאולץ את קנה הנשימה (כמו בברונכיט או אסטמה  ) ומאפשרים לכניסת האוויר להיות ארוכה.
  2. בנשיפה משמיעים בפה סגור צליל "ח" או "ה" . הקול המושמע מגיע מהחלק הפנימי בגרון ולא ממיתרי הקול. הוא ארוך, מתמשך ויוצר חימום בבית החזה. שים לב שהצליל יציב כדי שהנשימה תהיה חלקה, איטית ומבוקרת.
  3. אפשר להוסיף קומבקה ,
  4. מומלץ להאריך את הנשיפות פי 2 מהשאיפות.

ולתרגל אוג'אי גם בתוך הנשימה היוגית.

 

בין השאיפה לנשימה מומלץ לעצור את הנשימה באמצעות נעילת הסנטר (ג'אלהבנדרה). יש להנמיך את הסנטר ולהניחו בגומת הצוואר. אם מבצעים עצירה מתונה אין צורך לעשות פעולה זו. היוגים מציינים שבזמן עצירת האויר (קומבאקה) הפראנה מגיעה לקצות האצבעות ולשורשי השיער.

 

מתקדמים: 1.סגור את הפה ונשום דרך האף, השמע קול(כמתואר לעיל), עד שהנשימה תמלא את החלל מהגרון אל הלב (מנשימה נמוכה לעליונה ) . בצע קומבקה –עצירה קלה ונשוף דרך האידה – נחיר שמאל. תרגיל זה מסלק את הליחה מן הגרון ומגדיל את כח העיכול של הגוף.

 

  1. שאיפה מנחיר שמאל הוצאה משני הנחיריים - 5 סבבים ואז מימין .
  2. שאיפה משני הנחיריים נשיפה מנחיר שמאל 5 סבבים ואז להחליף לימין – 5 סבבים.

את נשימת הניצחון אפשר לבצע בשכיבה, עמידה, ישיבה ואף בהליכה. כמו-כן בזמן מדיטציה.

בהליכה אפשר לספור את הצעדים כדי לשמור על היחס בין השאיפה העצירה והנשיפה .

 

יתרונות : נשימת אוג'איי מטהרת את הנחיריים ומסלקת ליחה מהגרון, מאזנת את מערכת העצבים. מרגיעה את הגוף והנפש. מחממת, מטהרת את זרם הדם, מסייעת לעיכול, משפרת את הבריאות והחיוניות ומתאימה לאנשים הרוצים להחליט ולבחור דרך פעולה הדורשת אומץ.