יוגה ונשימה הם אחד.
ביוגה המתרגלים מודעים לעצמם. רוכשים מיומנות, באמצעות התנועות והתנוחות חווים מאמץ ואז רוגע. התרגול מקנה שקט פנימי ויכולת להתבונן בחוויה. זה קורה כאשר נושמים באופן מכוון לתוך התנועה ובתוך התנוחה. נשימה עמוקה היא כלי אפקטיבי להפגת  מתח פיזי, מנטלי ורגשי. הכוונה לנשימה מודעת, ארוכה ועמוקה דרך האף. לשם כך לא מסתפקים בנשימה קצרה אלא מעמיקים ככל האפשר את השאיפות. מרחיבים את בית החזה, החלק התחתון של הצלעות מתרחב, כך גם המרכז ואף בתי השחי נפערים וניזונים מהחמצן הרב שנכנס פנימה. ערך עליון יש לנשיפות הארוכות. התרוקנות של דו-תחמוצת הפחמן ושהיה בריק מעודדת הרפיה והתמסרות. נשימה מודעת מעבירה את תשומת הלב שלנו מהמוח החושב ללא הרף לרובד עמוק בו השקט "חודר" ומשקיט גם את מרוץ המחשבות. 
 
אני מציגה פה מספר מאמרים שכתבתי בנושא יוגה ונשימה:

נשימת אוג'אי
נשימה מחממת. טובה לתרגול בכל מצב. בשכיבה, ישיבה עמידה. נשימה מרגיעה ולכן מתאימה במצבי לחץ או לפני שינה. טובה מאוד בזמן תירגול היוגה.

קראו עוד...

מתיחת הגוף בשילוב נשימה
שכיבה על הגב, הרגליים ישרות. להניח את עקב רגל ימין על גבי בהונות רגל שמאל. להפנות את פלג הגוף התחתון לכיוון הצד השמאלי. את הידיים יש לפתוח על גבי המזרון...

קראו עוד...

יוגה ונשימה – שילוב מנצח
יוגה היא תהליך בו המתרגלים מודעים לעצמם. רוכשים משמעת, באמצעות התנועות והתנוחות חווים מאמץ ואז רוגע. התרגול מקנה שקט פנימי ויכולת להתבונן בחוויה.

קראו עוד...

נאדי שודהאנה - אנלומה בילומה
אנו פירושה ביחד עם, או חיבור. לומה פירושו שיער. אנולומה פירושה בהדרגתיות קבועה, עם צמיחת השיער, עם נטיית הלב, ובסדר הטבעי של הדברים.

קראו עוד...

קפהאלבטי - הברקת המוח
קפהא- מוח. בטי-ברק. נשימה זו קשורה ל"קריה-יוגה" חלק מטכניקות הטיהור וניקוי הגוף. אנו מתייחסים לנשיפות. השאיפות יופיעו בין הנשיפות מבלי התייחסות.

קראו עוד...

פראנאימה  –  נשימה לנשמה
פראנה היא כח החיים. אנו מקבלים פראנה מהאוויר שאנו נושמים ומהמזון שאנו אוכלים הפראנה משמשת אותנו בפעילויות פיזיות, רגשיות ובחשיבה. 

קראו עוד...

נשימת יוגי מלאה
נשימת יוגי מלאה היא הנשימה הבסיסית של היוגה , תלמיד המתרגל יוגה לומד לשלוט בה באופן מושלם. עליו להתאמן עד שנשימה זו תהפוך לחלק מהנשימה הטבעית שלו.

קראו עוד...

נשימת בהסטריקה
הוצא את האויר בחוזקה דרך האף בנשיפה קצרה ומאומצת ובאותו זמן כווץ את הבטן, הסרעפת והחזה.רצוי לעשות זאת בקצב של אחת לשניה בערך.

קראו עוד...