מאמר מספר 6: ריפוי באמצעות נשימה

במסגרת לימודי היוגה והפראניאמה בהודו, הוספתי לארגז הכלים שלי כלי מרפא המאפשר בקלות לקחתו כצידה לדרך – הדרכה לטכניקות נשימה. ניתן לתרגל בישיבה על כסא, תוך כדי מתיחת הגוף, בהליכה ובשכיבה.  האדם יוצא לדרכו עם כלי המקל במצבים פיזיים רגשיים ומנטלים.

קורה שאנו עוברים תקופות לא פשוטות בחיים. מצב רוח ירוד, אובדן תקווה ואמון שכמעט משתקים. מחייכים באופן מאולץ או מעדיפים להימנע ממפגשים חברתיים. מוצאים את עצמנו מנותקים ממקורות האנרגיה ונטולי כוח ריפוי.

כאשר אנו מדוכדכים, דואגים, כועסים, או מתוחים- האינסטינקטים שלנו מעוררים את הנשימה ומניעים אותה. אנו עלולים למצוא את עצמנו נאנחים, מפהקים, או נושמים דרך הפה כדי לרכוש במהירות אוויר ולחדש את האנרגיה שלנו. כמו-כן, אנו עשויים להפעיל את שרירי הנשימה הרדומים, ע"י שינוי היציבה  ומתיחה של הגוף, כדי לעזור לנשימה לזרום בקלות רבה יותר. כל השינויים המודעים הללו בתהליך הנשימה נועדו לבסס מחדש זרימת אנרגיה בתוכנו.

ההרגל לנשום נשימות קצרות ורדודות מערער את איכות הנשימה. הרגל זה גורם לרמות אנרגיה נמוכות, קוצר נשימה, חרדה, מצבי רוח ירודים, רמת ריכוז נמוכה. בפן הפיזי לעיתים זו הסיבה לכאבי ראש, בחילות, סחרחורות, עצירות, טחורים, התכווצות שרירים במהלך השינה, חוסר תפקוד מיני ועוד.

מערכת הנשימה היא יותר מסתם פעולה מכאנית של הזרמת אויר לריאות. באימון לנשימה עמוקה ,תוך שימוש בטכניקות מהרפואה ההודית ניתן להשיג ריפוי, החלמה והעשרה אנרגטית.

כל שאיפה היא הזנה, כל נשיפה היא טיהור.

במ